im really3 sorry for the delay.. i know that its almost 2 month i didnt publish any n3... i had some personal problems to deal with..with the exam n also family problems.. i didnt have time of my own.. so here iam begging for ur understanding of my late publishing.. truly am sorry

Sunday, February 6, 2011

BENCI ATAU SAYANG???~4

'iza, calm down... kau x leh tunjuk yg ko ni lemah k..
just relax ... takkan lah ko nk bagitau mamat ni kau takut dengan bdk laki..
iza.. you have to be tough...be strong...'

"hoi pompuan! yg kau duduk berangan kat situ wat pe?? ko ingat baju dalam almari tu nk dtg sendri kat aku... tepi lah.. ish menyusahkan je.."

'la ingat kan dia nk buat apa td.. fuhh... selamat aku... hehehe..jap2 dia pnggil aku pompuan.. kasar gle mamat ni.. aku dh agak dh.. ni x leh jadi ni.. balas dendam!!!'

"hoi. mamat keret n karat!! ske hati ko je kan nk panggil aku pompuan ingat aku x de nama la?? "

"owh de name.. so ko  ingat aku kesah lah.. takat pompuan macam kau ni banyk kowt kat tepi jalan.. x tau malu ..."

'geramnya ngan mamat karat ni. ish! dh lah tangan aku mngeletar. cuak gila kowt  cakap ngan bdk laki...
x pe iza ko kne tahan. ko x leh kalah ngan mamat x gne ni...'
"mamat karat! yang ko ske hati je nk panggil aku ni pompuan tepi jalan nape??"

" nape salah ke?? betulkan ko ni jenis pompuan yang sanggup gadaikan diri semata- mata nak kahwin denagn aku kan.. reason sb aku ni anak datuk.. hensem pulak tu.. pliz la aku tau niat ko mmg nak amik harta aku je kan.. entah mcm mana mama boleh setuju nk amik kau sebgai menantu aku x tahu..baik lagi  girlfriend aku.."

"hak pe yang ko de sampai ko nak hina aku.. aku kahwin ngan kau bukan sebab harta or anything that u have...  aku kalau boleh x nak ada kaitan langsung dengan mamat mcm ko ni... ko lah jadi punca segala masalah aku.. ko ingat aku nak sangat kahwin dengan kau.. kalau bukan sebab jasa family kau yang dah banyak sangat tolong family aku, x de nya aku nak kahwin dengan kau. so pliz. dont be so proud of yourself.. mungkin pompuan lain akan terhegeh-hegeh nakkan kau, tp bagi aku kaulah laki paling teruk yang pernah aku jumpa.."

"huh, skarang memang lah x nak mngaku. lame2 nanti kau pasti akan jadi mcm pompuan yang lain tu.."

"ske hati kaulah nak pikir apa pun, yang pasti kalau kaulah manusia terakhir atas bumi ni, aku lebih rela mati dari mintak tolong kau...."

aku terus ke tandas dan tutup pintu..airmata aku mengalir perlahan..
' mama, kenapa iza kne hina sampai mcm itu sekali.. mungkin ni lah nasib iza yg x mungkin disayangi oleh orang lain.. hina sangatkah diriku ini?? iza jgn lemah semangat selama ni kau berjaya dalam hidup kau.. be strong.. '

'lah pe kne pulak ngan makcik sorang tu.. mengamuk bukan main lagi..pompuan lain biasanya trima je aku kutuk asalkan dapat duit..kakak dia kata dia takut ngan budak laki.. elok je dia balas cakap aku...tipu kowt.. masalahnya...ish.. mama ni pun ske hati dia je nak kahwinkan aku dengan pompuan tu...

aku keluar dari tandas dan terus meluru ke arah mamat karat tu..
"nah.."

"pe ni??
"nape x reti baca dah ke??"
"aku tahulah ni surat perjanjian tapi tuk pe??"
"ni perjanjian kita.. 3 bulan lepas aku ngan kau dah habis study ke cerai... dalam tu aku dah buat syarat2 dia.."
"okey aku satuju tapi aku pun de satu syarat .. dalam masa 3 bulan tu kau kne tolong aku supaya aku dapat jumpa girlfriend aku tanpa parents aku tahu...
" okey set..."
kitorang dua2 sain surat perjanjian tu..

"so malam ni kau tido atas sofa.."
"hoi pompuan pehal pulak.. kau ank kau tido kat sofa.. ni bilik aku tilam aku...."
"mamat ni kan....yelah2.."
'3 bulan je iza... sabar2..'
**********************************************

'alamak! dah kol 7 pg.. mampus aku..kne balik rumah lagi, dh la x kemas barang lagi , .. cepat2 nak kne balik sekolah.. macam mne boleh bgun lambat ni.. ni msti sebab mamat karat tu.. kejam gle ..dia suruh aku tdo kat sofa...'
aku terus ke tandas dan bukak pintu...

ARGHHH!! ........

3 comments:

  1. sorry lambat n pendek... x de mase skrg ni...
    nnt iza smbg....
    sorry n thanks 4 reading ......

    ReplyDelete
  2. kali ni n3 pendek tak pe iza janji next n3
    kena bagi panjang punya ye...pendek ni
    bkn ape kalo citer best tu yg x puas baca
    cepatlh sambung ye iza dh x sabar nak tunggu.

    ReplyDelete
  3. okey2.. nanti iza buat ye... thanks sebab bace novel iza...

    ReplyDelete