im really3 sorry for the delay.. i know that its almost 2 month i didnt publish any n3... i had some personal problems to deal with..with the exam n also family problems.. i didnt have time of my own.. so here iam begging for ur understanding of my late publishing.. truly am sorry

Friday, January 14, 2011

BENCI ATAU SAYANG??? ~3

cuak nya!! nk buat pe ni?? sok aku nk kahwin.
"okey2.. relax iza. relax..  argh!!!
nk wat pe ni.... mama!"
aku dh x senang duduk sok aq jd bini org.. xnk2.. x dpt aku bnyngkn lgsung..
maslah besar aku skrg aku x blh nk dkt ngan laki lgsung...
nk wat pe ni...
***********************
"mama, akak kesian tgk iza 2.. "
"mama pun kesian gak.. tp mama x leh nk wat pape, papa kamu tu dh trima lamaran diorg.
si bdk hakimi tu pulak nk fly dh. terpaksa buat skrg."
"tgguh je lah lg 2 tahun ke.. bile hakimi 2 balik sini balik"
"ntah la kenapa diorg nk cepat sgt.

dalam bilik iza tgh berulang alik di tepi katil...
"okey nk bgtau fadz ngan sha x??"
'x payah la kowt.. tp aku nk cte kt spe.. cuak gle ni.. '
 tetiba kak fiza masuk bilik..

" iza okey x ni...?
"cuak gle kak.. iza nk wat pe.. blaja x abis lg dh kne kahwin.. dengan mamat mne pun x tahu. dh la iza fobia dgn laki.. kakak tlg iza.. iza x nk kahwin.. "
"akak pun x athu nk bg nasihat pe. akak pun x kahwn lg.."
"akak dh tgk ke bdk laki 2?"
"dh.. hensem tau.. okey pe dia tu.. hensem, komfem kaya sbb die  bakal engineer.."
" x kesah la hensem ke, kaye ke.. iza still x nk kahwin. cbe kalu die laki jht.. bnyk girfriend ke..
habis lah iza"
"cbe fikir positive skit.. Insyallah dia baik"
"tp kn kak nape die nk kahwin lak??'
"akak rase lah kn sbb kne paksa gak.. mcm kes iza ni"
" npe lak..?"
"hari 2 mse dia dtg rumah pun mke cm nk x nk je.."
"akak.. cuaknya!!"
"dh2 jgn pikir bnyk2.. gi tido dh pukul 11.. kang esok mata sembap x lawa"
"yela2.."

'kalau dia pun x nk kahwin ngan aku bley aq wat perjanjian... hehehe..
'yes dpt idea dh.. skrg bru bleyh tdo dgn aman..'
**********************

'btol ke ni aku.. lain gle.. lawa la pulak...
perasan gle... hehe.' aku duk gumam sorg2 depan cermin.dengan pakaian pengantin di badan..
aku akui warna ungu  cream sesuai gak dgn aku yang kurg cerah..
hurm... kejap lagi aq akn jd istri org weyh!! xde mse nk perasan.. harap2 plan aku jd..


"aku terima nikahnya izyani ayana binti syafiq..."
jntung aku berdegup kencg saat mndengar ayat tu keluar dr mulut mamat 2..
dap..dap.dap..dengar bunyi derapan kaki dia makin dekat .. makin dekat makin laju degupan jantg ku..
dia mghulurkn tgn.. aku mnyalam dn mencium tgnnya.. dia mencium dahiku.. saat itu aku mngalirkn mata .
aku kini sah mnjadi isteri org.. mama tlg.. iza x nk tggungjwb ni!!!
********************************

mjlis selsai dlm kol 6 ptg.. aku penat melayan org ..
teringat waktu jumpa mama hakimi td .. baik gle mak dia..
senag nk mesra ngan mak dia..
"iza anggap je mak ni mcm mak kamu sndri.."
ayat tu yg mnyebabkn aku berasa lebih tenang..
sekurg2 nya parents dia baik..

selesai tlg basuh pinggan aku naik bilik..
"aaaa! " aku mnjerit bile nmpk hakim pki towel je...
mslh nya mamat ni.. npae dia dlm bilik aku lak..
dia pusing mnghadap aku ..dia ttp pntu blkg aku..
aku beralih ke almari..' mcmne ni .. wat bodo je la.. gi mndi..
x2 tggu dia keluar br aku gi mndi'
bila aku pusing blkg tgn aku hmpir mnyentu bdn dia..dia brdiri btol2 dkt dpn aku..
'alamak.. pe la pulak mamat ni nak'
dia jalan makin dkt ke arah aku..
aku pulak undur.. tetiba.. alamak smpi almari  dh.. nk lari mne lak ni... pe yg dia pikir.. x kn lah dia..
mama! tlgggg!!!!...

4 comments:

  1. salam sis : leh tak buat ayat jgn short form? cite ni best tp jadik cam simple cz bnyk shortform..mcm dlm sms plak..jgn mrh yer :)

    ReplyDelete
  2. i'm folllow u..follow me back k..www.mydarwisyashome.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. yup sis..betul 2...tapi mmg masyuk la citer ni...follow me bck yea...http://shamienslair.blogspot.com

    selamat berkarya kpd kita!

    ReplyDelete
  4. ok2 nnt akak wat.. tapi kan akak wat lmbt skt sambungn dia coz akak nk exam dh.. sorry ye..

    ReplyDelete