im really3 sorry for the delay.. i know that its almost 2 month i didnt publish any n3... i had some personal problems to deal with..with the exam n also family problems.. i didnt have time of my own.. so here iam begging for ur understanding of my late publishing.. truly am sorry

Saturday, January 8, 2011

BENCI ATAU SAYANG??? ~2

pejam celik... pejam celik  dh nk dekat dengan cuti...
makin dekat ngan cuti.. makin cuak aku.. mane x yenya mama n papa still xnk bgtau nape aq kne amik cuti lebih.. risaunya..
"izyani.!! apa awak ni. spm lagi 5 bulan je.. tolong fokus dalam kelas boleh x??
jangan main2."
"ye. cikgu"
************************************
sampai sahaja di rumah aq  pelik.. kenpa banyak sangat kasut kat cni..
"mama iza dh sampai"
" ha, sampai pun kamu. cepat masuk try baju 2"
"baju?? nape lak ni mama"
mama masih diam dan terus keluar bilik 2
aku nmpk kelibat kakak di tepi 2..
"akak nape ni.. ade pe yg iza kne balik umah ni??"
"la iza  x tahu lagi ke.. ingatkn mama dh bgtau.."
"bgtau pe kak??"
"iza nk kahwin lagi 3 hari lah"
"huh?? kahwin.. akak jangan tpu kak"
"eyh, btol lah.. akak x tpu lah"
aku terasa bagaikan dunia ni berputar..aku nk kahwin??
dengan spe?? knape skrg.. blaja x abis lagi..?
dunia makin gelap.. dn aq terus x sdarkn dri lagi...

stengah jam kemudian..
"sedar pun kamu ni..."
"mama.." aq pelik npe aq pengsan td.. ha!! kahwin!!!
"mama, btol ke iza nk kahwin dh..."
"yelah, lagi 3 hari je. cepat bgun pg cbe bju 2"
"mama, npe cpt sgt.. iza x nk la mama"
"x boleh iza kne stuju jgk..papa kamu dh terima dh lamaran diorg 2"
"mama jgnlh mcm ni ... iza x nk kahwin.. tlg la.."
aku cbe mintak simpati dr mak tp malangnya mama x beri respon langsung..
aku tahu mama x suka aku tp nape smpi nk kne kahwin secepat ni...
dengan lemah aku mengaturkn langkah ke bilik  untuk cbe baju nikah ku sndri"

***************

malam itu, aku trdengar perbualan mama ngan papa..
"kita dh bnyk trhutang budi ngan keluarga datuk salleh tu"
"tapi knape diorg nk si iza tu.. npe x leh kakak dia.. sekurg- kurngnya kakak dia dh keje"
"anak dia 2 lg  muda dr fiza.. yg plg sesuai pun iza 2 thn lh mde"
"mama, kesian tgk iza.. walaupun die x tahu dia anak angkat.. tp ble dia  tahu nnt msti dia kte kita jual dia.."
"kta smua syg dia mcm anak sndri. lgpun si hakimi tu nmpk baik.. sesuai dengan iza. nnt2 snang la klu dia nk gi oversea ke. ada org nk jge dia.. x lah risau sgt."
" mama  masih rase bslh sbb mama mne pnah lyn iza sgt. bkn sbb pe tp kte ni anak de 4 yang plg kecik 5 tahun.. iza pulak mcm jauhkan diri dr kte.. mama dh trbiasa dengan dia yg mcm 2.."
"abg tahu.. jgn sllhkn dri.. nnt kte trgkn kt dia btol2.."

 aku anak angkat.. itulah satu kebenaran yg tlh aq katahui sejak aq berumur 12 tahun lg..
sbb wat2 tu main nyorok2 ngan kak fiza.. nyorok dlm bilik study papa. jmpa surat  beranak sndri..
aku yang gatal tgn pegi belek.. wak2 aq  dpt tahu a ku bkn lah anak mama n papa.. p diorg dh berjasa dgn aku. walaupun kdg2 aku rase tersisih. nasib baik masih ada org  masih sudi mejgaku..
ya, aku harus balas jasa mereka..

3 comments:

  1. menarik. teruskan bkarya.

    hmmp... sapa yg pinang izyani tu. lelaki dlm mimpi dia ya. but musykil leh lak bonda bg cuti extra utk iryani. boleh ka tuang sek camtu aja? ke ank bonda yg nk kahwin ngan iryani. he...

    ReplyDelete
  2. thx comment...
    nk smbg cte ni lmbt skit sbb nk exam dh...
    nnt iza smbg lg ye..

    ReplyDelete
  3. Citer ni dah ok.. Just cam x sesuai la guna shortform and bahasa=e sms neh.. kalo boleh guna bahasa yg biase.. bahasa dah ok, just cara tulisan tu je... macam wak2,aq,n,kdg2.. cam x sesuai la... Tu je la pendapat saya..

    ReplyDelete