im really3 sorry for the delay.. i know that its almost 2 month i didnt publish any n3... i had some personal problems to deal with..with the exam n also family problems.. i didnt have time of my own.. so here iam begging for ur understanding of my late publishing.. truly am sorry

Saturday, December 11, 2010

BENCI ATAU SAYANG??? ~1

arghhh!!!!
habis muka aku basah akibat mamat keparat tu!!!
marah lah ni... ingat ske hati die je blh nk main2kn aku....
berambus lah weyh....

aku terjaga dari mimpi apabila mendengar namaku dipanggil..
"eyh! kenapa mama ada kat sini... mana mamat tak guna tu hilang..
la mimipi rupanya.. sejak akhir2 ini aku sering bermimpi tenetang mamat itu
namun wajahnya tidak dapat aku lihat dengan jelas..."

"iza, bangunlah. dah pukul berapa dah ni, kata bas pukul 11, sekarang dah pukul 9.30 tau"
"hah!!! 9.30... habislah iza. mesti lambat sampai.kenapa mama tak kejut awal lagi.
ni beg tak kemas lagi.. habislah iza."
"eyh nk salahkan mama pulak, kamu tu yang agun lmbt.
mama kejut kamu dari pukul 8 lagi tau."

habislah kalau mama dah mula membebel..
" ye mama.. dh iza na siap.. mama hantar kat perhentian bas.
pliz mama. skali ni je..mama x kesian ke tengok iza.."
" tak de mama dah janji syafiq nk bwk dia pergi taman permainan."

Itulah nasib ku bgitu.. aku perlu bsyukur masih ada yg sudi mjagaku..
apa2 pun cukup baik kalau mama kejutkan pagi2..
ni da lambat ni sempat lagi nak berangan..

aku segera tururn ke bawah..
aku bersalam dengan mama dan abah..
aku terus menuju ke perhentian bas..
nasib baik sempat. kalau tak habislah kene mara ngan abah..
baru sahaja aku melabuhkan punggung ...

"ezad!! lambat gle kau, ingat ko dah tak datang dah.."
aku tekejut dengan sergahan mereka..ni lah dua sahabat baikku sejak dari form1 lagi..
fadz n sha!!! mereka mengelar aku ezad.. name cool la kn..
lupa nk bgtau aku ni budak asrama yang smuanya pompuan..
dr form 1 lagi.. dan sekarang aku tinggal setahun je lagi kat sini..
tolak 5 bulan yang dah lepas.. kirenya lg 6 bulan shj aku bergelar pelajar...

"weyh korang ni takkan lah aku x dtg.. karang bonda kesaygn tu rindu kat aku..."
"blah ar ko.. prasan tak abis2.. tapi betol jugak, kau kalau sekali tak cari pasal memang tak sah.."
" tahun ni aku baik pe... mana de wat salah sgt..."
" yelah kau"

sepanjang perjalanan ke SSP.. aka sekolah ku yang terchenta..
sekolah seri puteri... fadz dan sha sudah pun terlelap..
aku masih berfikir ttg mamat yang sering aku mimpikn..
kenapa dia selalu muncul dalam mimpiku. dan menganggu ketenteraman aku??
siapakah dia??

sampai sahaja di SSP, aku mengemas barang aku..
aku menelefon rumah memberitahu mama n abah yang aku dah sampai..
tak mahu risaukan mereka..
"mama. iza sampai dah sekolah.."
"okey..mama nk tanya ni bulan tujuh nanti kamu ada cuti tak"
"entahlah mama. tapi kalau ada pun iza ingat tak nak balik.. sebab dah nak dekat ngan SPM."
"kalau ada cuti kamu kene balik tau.. mama tak kesah.. ada hal penting sikit bulan tujuh tu"
"ala mama. lepas SPM nanti iza balik la."
" tak de mama tak kira. mama suruh balik kamu balik tau.. lagipun kamu kan pandai buat apa nak study lagi"
"yelah2 nanti iza tgk ye."
"assalamualaikum"
"walaikumusalam"
mama terus memutskan talian... peliknya mama suruh balik.. sebelum ni mana pernah..
mesti ada apa2 yang pentng.. kenapa kat rumah tadi mama tak cakap apa2..
aku ni memang lah genius sikit tapi tak de lah sampai x yah study..
hurm??

Ezad, ko cal sape tu??" sergahan dari fadz membuatku terkejut...
"balak ko eyh??"
"boyfriend2 ko jangan sebut eyh.. kau tau aku fobia nagan budak laki ada hati nak de bf."
"ko ni bile lah nak baik dr mslah ko tu.. ko jangan nanti masuk U konfem ko culturre shock"
"aku nak wat camne fadz aku ni bkn nya fobia sanagt pun cme x selesa lah kalau diorang de..
tak atu nak cakap pe.. ntah la.. ni smua coz aku duk cni dr form 1"
"eyh ktorang ok je.. ko ni yang pelik"
"tu sebab korang kat luar pun still berhbung ngan budak laki.. aku ni hampeh..
yang pernah aku cakap ngan pun abah, abg n adik aku je. bile nk selesai benda ni pun aku tak tah lah"
******************************************
Pg2 lagi dah kne pnggil ke blik bonda.. tp mne de aku de wat salah lg..
mushkil2...

"izyani ayana.. semalam mama kamu telefon tanya pasal cuti bulan 7 ni...
dia mntk izin supaya kamu cuti masa tu.. kamu tak bgtau ke mama kamu yang mmg ada cuti mase tu.."
aku terkejut mendengar kata2 yang baru keluar dari mulut bonda.. mama sampai cal bonda nak tanya pasal cuti. peliknya. apa yan penting sangat tu...
" saya tak konfem tarikh bonda, tu yang sye blom bgtau mama tu.. sebab ni ke bonda pangil saye"
" ye.. kamu boleh ambil cuti lebih seminggu mase bulan 7 tu tapi yan penting kamu perlu study"
cuti lebih?? mama sampai mintak cuti lebih.. ape yang sedang berlaku di rumah..
" ha ni surat yang abah akmu dah pos.. saya dh luluskan ."
lagi lah pelik bonda nak bagi cuti macam tu je.. maklumlah bonda mmg dikenali dgn sifatnya yan tegas...
susah nk dpt cuti kalaumintak dr bonda..
aku meniliti surat itu..hah masalah keluarga.. apa yang aku tak tahu ni....

1 comment: