im really3 sorry for the delay.. i know that its almost 2 month i didnt publish any n3... i had some personal problems to deal with..with the exam n also family problems.. i didnt have time of my own.. so here iam begging for ur understanding of my late publishing.. truly am sorry

Sunday, February 20, 2011

BENCI ATAU SAYANG???~7

"walaikumusalam..."
' lama aku menilik wajahnya... hensemnya..nape dulu aku x perasan eyh...
dia nmpk lebih matang .. perangai x tahu lah pulak.. ntah2 stil cm bdk kecik...
iza2.. yang kau usha anak teruna org ni buat pe, eyh.. suami aku x pe lah..
aku dh tersenyum sendirian...'

"hello..'
tangan kimi melambai- lambai di hadpan muka ku, kau tersedar dari lamunan.. la mne mama pegi.. br nk ajak dinner kat umah..

"excuse me.., miss.."
'dia ni main2 ke mmg x kenal aku.. gila sedih.. aku pun dia dh lupa tahu lah aku ni prempuan yng dia benci.. nasib bdn lah nmpknya..

"izyani.. npe x knl dh ke??'

"i know u.. but i wish i didnt...so cmne sihat??"

"i thought so.. kau kan mmg kejam.. sihat je... bahagia lagi tnpa wujudnya kau dalam dunia aku.."

"same here.."

gila kekok, sunyi.. dr duduk sini lame2 baik aku balik dulu...
"oh.. ni mak jemput makan malam kat umah.. ajak mama ngan papa sekali eyh.. aku nak balik dulu..."

aku terus meninggalkan umah..

'biar betul tu iza.. my wife.. she changed a lot.. aku betul2 x knal dia td.. fuhh nasib baik sempat cover..
kantoi aku ..'

"mana iza??"

"oh mama.. dia balik dulu.. malam ni mak ajak makan malam kat sane... kesian dia penat tu.."

"ok2.. nnt mama cal papa.. suruh balik awal skit.. kimi pun tayah kaluar lah..."

"x boleh la mama.. kimi kan de keje lagi ni.. ptg nnt kimi balik.. kimi janji.."

"balik tau.."


" ye lah mama. kimi tahu..."


********************************************


malam tu aku pun x tahu nape tp aku  siap pakai bj kurung lg n selendang lg.. untuk sape aku buat ni semua.. 
takkan untul mamat keret tu kowt... ntahlah... aku sndri x dpt jwb soalan yang bermain di mindaku ni..


"assalamualaikum.."


"walaikumusalam.. mama.."


aku terus bersalam dengan mama n papa..aku menjeguk keluar.. hampa dia x dtg ke??  kenapa dia x de... dia x dtg ke?? mugkin dia jumpa dgn gf dia kowt..
iza kaun ni kenapa x kn kau sedih dia x de.. kn lagi bgus dia x de.. pe lah kau ni.. boleh makan dengan aman...


"kimi x dtg ke??" mak bertanya ke mama..


"katanya dtg lambat sikit.. dia balik keje lambat .. tgh siap2 kat rumah tu.."


"owh.." hatiku melonjat gembira.. kenapa aku rase cmni. iza kau kne ingat dia tu gf kwn baik kau...

tengah makan tetiba je ada org bagi salam.. 


"biar iza bkk pntu.." aku terus ke bkk pntu..


kimi, buat mke selamba je.. x tegur pun aku kat pntu n terus masuk..


hurmm...tetiba dia pusing...


"oit, kau tu pekak ke sampai lambat sangat nak bukak pntu tu.. "


la nak cakap tu je ke. baik x yah ckp langsung...


"nasib baik aku bkk.. kalau x kebulur kau kat luar tu... tu pun sebab mak paksa.. kalau x hampeh..."


"ye lah tu..."


dengan malas aku melangkah semula ke meja makan.. harap2 x kantoi aku yang beriya nak bkk pntu td...


"sampai pun anak mama ni..."


"okey lah jom kita makan dulu.."


selepas  habis makan aku duduk di buaian depan rumah mals nak menganggu orang tua2 berborak.. aku mendongak meemandang langit... sungguh aku rndu keadaan ini.. aku menutup mata sambil menghirup udara yang segar... aku selesa dengan angin yang bersepoi- sepoi bahasa.. tenangnya.. tp sejuk la pulak... 
tiba- tiba aku rasa sangat selesa... bagaikan haba panas yang mengalir dalam badan... aku kalih ke kiri...
aku terkejut melihat badannya begitu hampir dengan diriku...


aku menolak dirinya...
"woi, kau nk pe??"


"la,  duduk pun salah.. "


"mne boleh.. kau laki aku pompuan ..."


"kita suami istri lah dodol..."


"ha'ah lah.."


"lembab betulah kau..."


"but still, jauh sikit lah .. rimas.."
walaupun aku dh x takut sangat dgn bdk laki still aku rimas dengan kehadirannya.. rimas ke  x tentu arah...
ntah lh. yang pasti jangtung ku sudah berdenyut 100m/s.. hehe..


"lps ni kau gi paking barang kau.. mama suruh kau balik umah mama.."


"hah!! x nk lah..aku baru je balik..."


"dah mama yg suruh.. tulah td diorang duk ckp kau berangan.. duk iyakan je semua... padan mke kau.."


"yg kau x halang nape..."


"x nk aku.. aku nk kua ngan gf aku.. so mmg la aku nk kne ade kau.. so x yh aku nyorok2 kua..."


"x abis2 nagn gf.. menyusahkan hidup la kau ni.."


"eleh aku lak.. kau tulah... npe x balik lg setahun ke.. kan senang hidup aku.."


"aku pun rndu gak famili aku.. mama papa..."


"aku??"




"chett!! buat pe nk rndu aku.. buang masa je.."


"ngaku jelah..."


" buek!!"


"ske ati kau lah.. x nk ngaku rugi.."


"eiii.. mnyampahnya.." aku bangun dan terus berlalu.. hmm. 


"kau nk gi mana tu.."


"adalah..."


aku memujuk mama...


"mama lg 3 hari lah baru iza balik umah mama.. eyh??, iza bukan pe nk ilangkan rndu kat mama jap..."


"bila masa mama suruh kamu balik esok.. mama x suruh pu.. suka hati kamu lah nk balik bila...tp jgn lama sangat tau.."

muka aku merona merah.." oh ok..."


ish mamat keret ni.. mmg nk kne ni... pay back time siap lah kau...




aku ke dapur... siap lah kau... hehe.


"nah.."


"pe ni??"


"lah.. air la.. x nmpk.. dh rabun ke??"


"tahu lah air.. tp buat pe.??"


"kau ni ada masalah otak ke pe?? tuk minum lah..."



"ye lah.. tu aku tahu lah.. yang tetiba kau baik ni nape.."


"mnum je lah.."


"kau minum dulu.. ntah2 kau letak racun x..."


"sini.." kau buat2 minum..


"nah.. apa dh..."


"dia dengan selambanya minum...




bluek!!!... habis ai dikeluarkan semula.. dan yang malangnya ....

2 comments: