im really3 sorry for the delay.. i know that its almost 2 month i didnt publish any n3... i had some personal problems to deal with..with the exam n also family problems.. i didnt have time of my own.. so here iam begging for ur understanding of my late publishing.. truly am sorry

Monday, February 14, 2011

BENCI ATAU SAYANG???~5

"hoi pompuan, yang kau duk mnjerit kat ctu buat pe?? "

'mstilah aku jerit mamat keret oi, dah kau pki towel je... ish mamat ni kan...'
"pegi... pegilah ...pakai baju..." aku cakap dlm keadaan mngeletar, mne x nya dh lah tkt ngan kaum adam ni.. x leh caya diornr ni semuanya jahat'

'la pompuan ni, aku ada towel kowt, okey lah tu... eyh jap pompuan tu dh mula mnggeletar lah... haha ni lah masanya nak knekan pompuan ni... payback time'

'eyh pesal laki ni makn rapat kat aku ni... jgnlah jd mcm smlm.. kang aku pengsan kat cni kang..."
aku tutup mata dan bfikir ape yng akan berlaku...
dia semakin rapat kearah aku...
'iza, kau kne kuat, kau x leh kalah ngan mamat  ni.. jgn tunujuk kau lemah..'
 aku berdiri tegap kat depan pintu tandas dan kali ni aku x kan mengalah..

'eyh pompuan ni x takut ke?? ke dia nak cabar aku.. kau ingat aku x leh buat... siap lah kau

mamat tu terus merangkul pinggang aku.. dan makin merapatkn tubuhnya ke aku... mukanya hanyalah beberapa inci je dari muka aku...
'alamak.. iza jgn pengsan dlu.. kuat iza.. dia takkan beraninya apa- apakan kau.. '

cupp!! bibir mamat tu melekat di pipiku.. dan saat itu juga dunia ku gelap ...

*************************************************
"eyh iza bukak mata"
"iza, iza,.. okey tak ni??"aku dgr suara mama bertanya..
"iza kat mane ni ma??"
"td kimi cakap kamu jatuh dalam tandas terus pengsan, cuai betullah kamu ni.."
' toilet, kimi,  KISS.. bkn sebab jatuh.. tapi mamat x gne tu... '
" x pe ma.. iza dh okey ni..."
"gi siap cepat nanti kimi anta kamu ke sekolah k..."
"ala ma, x pe lah iza balik naik bas je.."
"x  de ikut kimi je, lgpun dia mmg nak gi KL pun lepas tu..."
"ala ma.."
"x de ala2.. ikut cakap mama"
"yelah.."
'habis lah aku baru je nak lepaskn dri dr mamat x gne tu.. mne pernah dalam hidup aku laki berani nak sentuh aku.. ni mamat x guna tu... haish ... dia ingat dia sape... geramnya'

aku mnyusun barang dalam kereta kimi.
'mantap gle kowt kete dia.. sport car tu...'
'alamak msti fadz dgn sha tggu aku, aku nak jwb pe klu aku balik ngan mamat ni..maslah lagi..'

"wei pompuan, cepatlah. mnyusahkan aku je.. '"
'mamat ni kan klu x marah aku x bley ke...'
" kau tau x sejak aku jumpa kau kan hidup aku ni sentiasa dilanda masalah je.. hidup aku x pernah aman, u bring only bad luck to my life.."
"eleh kau ingat aku bahagis duk ngan kau.. kau tu pemusnah hidup aku tau x.."

'malas aku nak gaduh ngan mamat ni.. pikir cara nak selesaikan masalah aku lagi bgus..'

aku terus naik kereta.. dalam kereta dua2 diam seribu bahasa..
hanya dengar lagu yang bermain di corong radio... aku terum tenggelam dalam mencari jalan keluar dari semua ni.. aku sentiasa mngharapkanyang ini semua hanya lah mimpi buruk yang mane aku aku tersedar x lame lagi...sungguh ku harapkan begitu... apalah nasib ku .. mgkin ini semua dugaan tuhan.. tabahkanlah hatimu izayani ayana...


"oi makcik bape lame lagi kau nak tdo ni... cepat lah aku nak ke KL ni.."
"huh?? sampai mane dah ni.."
"sekolah kau lah.. kat mne lagi.."
"buat pe kat cni...'
"buadak ni.. kau mamai ke pe..cepatlah angkat brg kau.."
dia mencubit pipiku... " comelnya!."
"huh??".. " eyh x de pape lah.. dh2 cepat trun"
"ok2.." aku hanya mnurut .. dia terus memecut ..
aku hanya memndang kereta itu pergi... peliknya dia tu.. mengigau ke pe cakap aku comel...


' hakimi ape dah jad kat kau ni... dah lah kau cakap dia comel... kuat2 pulak tu..
ingat dia sme ja ngan pompuan lain... msti kau terpikir pasal iylani td kan... girfriend kau
btol2.. aku ingat dia iylani td... iylani yang comey bukan pompuan tu..'


"hai ezad!!" fadz dan sha  menjerit memanggil nme ku...
"wei korang... rndunya kat korang..."
"eleh mcm x jmpa setahun, padahal baru je 2 minggu.."
"hehe.. ala ckp rndu pun salah."
"lambatnya kau balik.. spe yang anta kau td?? "
'alamak nak jawb pe ni...bantai jelah... sekrang bukan masa yang sesuai tu bgtau diorang lagi... minta maaf kwn2 ku...'
"oh yang td tu kawn abg aku.. aku tumpng dia td.. sbb tertinggal bas... segan gak lah.. tp terpaksa..."
"hensem x dia.. "
"hensem?? x langsung... keret adalah.."
"ye ke?. ke kau tkt aku amik..."
"seriously!!"
"ok2.. dh2. jom makan... ktorang dah lapa ni duk tggu kau la.."
"jom.. aku pun lapar.. '

****************************************************

kini aku hanya focus kpd pelajaran aku. yang lain semua tu aku tnggalkan dlu.. malas nak fikir... SPM ni pun dah cukup tuk peningkan kepala ku.. skrg tinggl seminggu je lagi.. aku harap sangat dapat buat dengan baik...


"weyh sha aku nak tanya sikit boleh x??"
 la bila mse kau mntk kbenaran lak ni.. slalunya main sergah je.."
"la kau jd baik skali skala pun salah ke??"
"okey2. shoot.
"knape org panggil kau sha eyh.. sdangkan name kau nur iylani.. jauh kowt.."
"nthalah kau pun x tau... tp nme tu dah lekat nagn aku sejak aku kecik lagi.. so aku xx de jwpn tuk aku... npe??"
"sje tanya... mcm pernah dgr nme iylani tu..."
"kau ni kan makin lama makin pelik lah... menggong dah eyh sebab exam ni?"
"ye kowt.. "
'nape aku rase cm pernah bace nme u somewhere..ah lantak lah... nnt2 ingat lah tu..'...

2 comments:

  1. pening eyh??.. sori2 nnt iza explain in the next episode...
    sabar eyh...

    ReplyDelete